Direktlänk till inlägg 26 april 2008

Black Beauty.

Av Sofia - 26 april 2008 15:13

Kring klockan 8:00 gav jag och pappa oss ut på fördmodligen den sista skidturen. Varför vi for så tidigt var för att vi hoppades att skaren skulle hålla från nattens kyla men nja, så bra gick det inte. Vi var tvungen vända och skidra hem igen. Då gav vi oss istället ut på promenad med mamma och vovven. Mycket trevligt och mysigt.


Klockan var väl kring 10:00 när vi kom hem så då käkade vi lunch och for sedan på stan. Mamma och pappa skulle göra några ärenden och jag följde med för att miljöträna hunden. Måste säga att det gick mycket bra, sköter sig jättfint i folkmassor (så trånga det kan bli här i lilla Piteå), möte av andra hundar går bra men visst är han intresserad. Små hundar blir han inte riktigt lika intresserad av och möta en stor går bra men nu var det så att det kom ett gäng på 7-8 hundar. Då blir han mer intresserad såklart, vill gärna stanna och hälsa. Annars var han också fin under passiviteten, satt lugnt och tyst.


Vi svängde sedan förbi den nya djurbutiken. Betydligt större var den men den kändes inte som om de fått in så mycket nytt, man hade sett det mesta sen tidigare. Ja, det blev en säck hundfoder med 75 kr rabatt. Sedan hämtade vi upp Linnea som kom med buss från Älvsbyn. Därefter har vi myst ute i solen och kom på att det var perfekt väder för att fota vovven lite. Här kommer därför några bilder på Milton, 1 år gammal...


Han kan stå...


sitta...


och ligga.


Vackrade än så blir man inte.


Vi tillsammans.


En bild säger mer än tusen ord.


Ha en bra dag, kram.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 25 augusti 2008 18:04

Hej kära bloggläsare!! Nu tar jag mitt pick och pack och flyttar över till www.sofiaberggren.blogspot.com.   Kram!!   ...

Av Sofia - 23 augusti 2008 13:56

Igår hängde vi på Nodo i några timmar. Fikade, pratade och träffade lite fulla människor. Vid elva-tiden for vi till Shell och köpte lite godis och chips för att sedan mysa i Annas stuga. Halv fem var klockan när jag kom hem.   Idag klev jag upp kri...

Av Sofia - 22 augusti 2008 17:30

Mycket har hänt sedan vi sågs sist!! Måndag morgon bar det av till Umeå, jag, Anna, Cissi och Hanna. Vi bodde i Hannas systers lägga, en bit utanför stan. Det var en stor etta, drygt 40 kvm. Ljus, fin och modern skulle jag säga. Ja, måndag iaf, tog v...

Av Sofia - 17 augusti 2008 15:09

För ungefär en timme sedan vaknade jag. Sent kan man tycka men inte om man kom hem kl 6 på morgonen.   I fredags bestämde vi, jag, Hanna och Anna att vi skulle fara till Arnemark och lyssna på Birger Skoglund. Vid 18-tiden dammande vi iväg i Hannas ...

Av Sofia - 16 augusti 2008 10:52

Idag är det sommar, på riktigt. Jag blev nästan chockad när jag kikade ut ur husvagnsfönstret, solsken! Just ja, jag kanske inte har berättat. Jag och syrran sover i husvagnen fast igår sov jag där ensam (med hund). Husvagnen var alldeles kall, 9 gra...

Ovido - Quiz & Flashcards