Alla inlägg den 19 april 2008

Av Sofia - 19 april 2008 19:03

När vi satt ute på gården och solade vandrade en liten shettis förbi med en vagn med barn. Milton blev intresserad och tog något språng ditåt men när vi ropade nej vände han direkt. Sedan gick grannen Gösta omkring på gården och Milton blev intresserad av honom. Vi sa nej och då vände han och sprang till oss. Annars gick det förbi lite människor på vägen utan problem men man måste alltid, alltid ha kontroll.

Vid 14:30 gav jag, Linnea och vovven oss ut på promenad. Vi skulle gå förbi ICA och köpa en rustikbaguett i samma veva. Det blev en runda men lite mer koppel. När vi nästan var hemma, kanske 50 m kvar, kopplade jag lös Milton när jag kollat så ingen människa eller hund kom gående längs vägen. Jag sa "gå här" och klappade mig på vänstra låret och då gick han fint fot hela vägen. Grannarna som jämt kör fordon av olika slag körde fyrhjuling nära intill oss utan problem. Milton lade nästan inte märke till dem.


Det är så kul när man utvecklas i hundträningen, att man känner det går framåt. Saker man aldrig tidigare kunde tänka sig vara möjligt, går faktiskt men det kräver en hel del träning. Och ju mer tid man lägger ner på sin valp/unghund har man 1000 gånger igen har vår faster sagt flera gånger och det vet jag stämmer.


Jag lägger in lite valpbilder på fasters labbe Bruno. Enjoy!


Här är Bruno ca 3 mån gammal.


Förståndig.


Med svansen på svaj.


Söt som socker!


Mys.


Av Sofia - 19 april 2008 11:39

Nu ska jag och syster ut och sola i det härliga vädret sedan blir det säkert en promenad med hund. Hejsvejs!

Ovido - Quiz & Flashcards