Alla inlägg under maj 2008

Av Sofia - 19 maj 2008 17:30

Nu sitter jag här och känner en viss tendens till huvudvärk, vilket jag aldrig brukar ha. Kan det bero på att jag sovit mindre än 6 h inatt? Men om jag inte känner efter så har jag faktiskt inte ont någonstans.


Dagen har rullat på i sin takt, började dagen med 2 h idrott och sedan spanska, företagsekomomi, svenska och matte. Fick reda på att jag fick VG på det senaste FE-provet, vilket kändes toppen. Har dock ett prov kvar som jag inte gjort som Fredman vill jag ska göra nu på fredag. Jag tror dock inte det blir något mer prov för min del, jag har varken tid, lust eller ork till att plugga. I veckan har jag och Larsson en egen lektion vi ska hålla i, plus att jag ska komma igång med engelska arbetet. Man får aldrig bara ta det lugnt. Just ja, jag fick även veta att jag klarat NP i matte B. Härligt, härligt, jag får nog betyget jag önskat.


Imorgon ska jag på hälsoundersökning inför sommarjobbet på SCA. De ska kolla så att jag inte knarkar och så. Annars så händer det inte så mycket. Längtar dock massor till på tordag. I´m so exited! Kram.

Av Sofia - 18 maj 2008 22:41

Har just varit ut på en kvällspromenad tillsammans med Linnea och hunden. Först tränade vi lite lydnad på gårdsplanen, fritt följ med massor av kontakt. Han var följsam, motiverad, glad och lydig. Rundan vi gick var kanske 50% på vägen och 50% i skogen. Han skötte sig super på alla sätt, gick även mycket lös längs vägen.

När vi nästan var hemma, när vi gick längs stigen innan bron såg jag plötsligt en man komma gående där borta. Han hade en fiskehatt, stövlar och en mörk kappa. Hade inte Linnea eller Milton varit där hade jag fått panik, inte ofta man möter en ensam karl mitt ute i skogen vid 22-tiden en söndag kväll.


Idag har jag inte gjort så mycket annat, väntat på ett samtal. Till veckan händer det grejor. Kram, hejs!!!

Av Sofia - 18 maj 2008 10:15

Denna dag ska jag sitta med mina läxor hela dagen (nästan). Jag har mycket i veckan, framförallt en redovisning på 40 min om ekologi och miljömärkning. Måste ta tag i den NU.

Igår var det ungdomsmöte här i Jävre. Daniel Gelfgren pratade och det var jättetrevligt. Efteråt kom några vänner till mig och myste.


Ikväll blir det ridning, jag längtar! Ska även höra av en person idag. Nu blir det plugg, ha det gott! Kram.

Av Sofia - 16 maj 2008 16:00

Det känns som om allting bara är en dröm. Som om jag kan vakna upp när som helst. Allting är så overkligt, jag trodde aldrig det skulle bli såhär. Jag hoppas nu innerligt att allting ska gå vägen, att det får bli som vi önskat. Nu ska jag och Linnea ut och motionera, dock utan hund eftersom pappa redan varit ut med honom. Kram, hejs!!

Av Sofia - 15 maj 2008 13:59

Nu kan jag inte riktigt sitta still. Jag är lite skakig i händerna och jag som aldrig har handsvett känner faktiskt en liten tendens till det. Nu måste bara syrran komma hem!


Jag har något annat jättekul att berätta. Knölen på Miltons nos är helt ofarlig! De var hos vet. idag. Det blir operation efter utställningen så vi kan vara med på den, så den 4 juni är det dags. Då kör vi även två flugor i en smäll, vi gör nämligen höftledsröntgen också.


O, nu jag är så exited. Aaaaaaaaaaaaa!

Av Sofia - 14 maj 2008 16:00

Snart är också denna vecka slut, riktigt skönt. Idag gjorde jag ett FE-prov och det gick förvånansvärt bra, kändes det som iaf. Imorgon är det NP i engelska, lisening-reading. Jag har aldrig haft bra på dessa prov men man kan ju inte göra mer än sitt bästa. Trots att det inte är länge till sommarlovet har jag mycket, mycket kvar i skolan. Jättejobbigt men man får hålla ut.

Idag tränade jag lite apport med dummysen utomhus! Det var längesen sist. Gick helt okej, han hämtar den i racerfart men på tillbakavägen kan bli lite vinglig. Han kom däremot alla gånger om jag var lite rolig men några gånger tappade han den en bit innan. Idag blir det nog en promenad med honom och imorgon så ska vi till veterinären. 11:30 är tiden och jag vet inte om jag ska följa med, jag vill det gärna. Jag är faktiskt lite nervös men jag tror det går bra. Milton är annars pigg och glad. Igår var jag, mamma och Linnea ut på en härlig skogspromenad med honom. Vi mötte även en man när vi hade honom lös men jag sa bara "gå här", utan att koppla honom alltså, tills det kanske var 30 m till mannen. Med detta ser man att han utvecklats. Med tiden kan man känna sig tryggare och tryggare med honom. Tidigare var man orolig bara av att en människa kom gående på långt håll eller någon med hund. Människor går nu jättebra och med hund så går det bättre och bättre. Man kan ju inte lita på honom till 100% (ännu). Lyssnar till "NEJ!!" gör han dock riktigt bra. Det fungerar 1000 ggr bättre än att börja locka på honom om han stuckit mot något.


Jag börjar mer och mer undra över den där allmänlydnaskursen vi är anmälda till. Den skulle börja i vår när nog många anmält sig men snart är ju våren slut...? Aja, den börjar väl när den börjar men jag längtar ju! Det är alltid så nyttigt. Nu ska jag skära lite grönsaker. Vi hörs, hejs!

B.

Av Sofia - 12 maj 2008 22:07

Nu har jag suttit med B-fasen i flera timmar. Klarade den dock inte, 2 st fel för mycket men det var ju första gången jag provade den så det är ju normalt. Nu är hjärnan trött och behöver vila, så jag ska göra som den säger. Godnatt.

Av Sofia - 12 maj 2008 18:01

Igår spenderades största delen av dagen i Lillpite. Vi vandrade upp på Göla för att sedan ner och äta middag nere hos mormor och morfar. Bittan och Thomas hade med sina två terriers och vi hade ju våran gosse. Milton har tidigare dominerat på alla hundar han träffat och fått leka med men inte denna gång. Lennox och Jojje, som de heter tillät inget sånt. Milton blev istället lägst i rang och nöjde sig med det. Nog försökte han få igång lite lek nån gång då och då men blev han för närgången sa de till. En riktigt nyttig dag för honom. I övrigt gick det också jättbra, han skötte dig jättefint.

Idag har mamma ringt till veterinären angående knölen på nosen. Vi har tid klockan 11:30 på tordag så då får vi se vad som händer. Saken är den att om vi opererar bort den innan utställningen den 31 maj kan han inte utställningsbar eftersom han har rakad nos men om vi inte tar bort den måste Gunilla kolla så att han kan ställas ut trots den. Vi får se hur det blir men Miltons hälsa kommer såklart i första hand!


Här är vi påväg upp mot toppen på Göla.


Skotten är Jojje och cairnen är Lennox.


Ner i varenda dike.


Mamma, morbror Thomas och morfar Håkan.


Kusinen Gustav och mormor i bakgrunden.


Här grillas det.


Jojje och Lennox.


Ulf, Bittan och morfar.


Jag och Maja myser med Jojje.


Milton ser belåten ut.


Heeej!


Snokar i morfars ryggsäck, kanske det finns något gott?


Maja och Milton.


Kram, hejs!

Ovido - Quiz & Flashcards