Alla inlägg den 24 maj 2008

Av Sofia - 24 maj 2008 20:32

Först provade jag och fick 57/70 rätt (65 rätt=godkänd) så det var ju inte så bra. Andra gången, direkt efteråt blev det 68/70 så nu är den avklarad. Skönt, skönt. Det är som roligt att hålla på med, men det tar massor med tid. Har även bitit ner varenda nagel, det blir så ibland när jag är koncentrerad.


Hemmingsmark spelade oavgjort idag. Jag, pappa, Linnea och Milton var trogna åskådare. Faktiskt Miltons första match på "äldre" dar. Tidigare har det varit lite jobbigt för honom att sitta still en längre stund men idag var han super. Han satt i princip 90 min (med någon pisspaus) och bara tog det lugnt. Mycket folk, barn och bollar. Han har verkligen utvecklats. När vi satt där på läktaren kom en liten flicka och sa till Linnea att hon hade en spindel i håret. Linnea fick lite panik men jag kunde ta bort den lilla varelsen och hon kunde andas igen. Alltid ska de som är mest rädd råka ut för sådana saker.


Strålande väder har det varit hela dagen och ganska varmt. För Milton har det inte blivit någon promenad men det kanske blir en kvällsis senare. Snart  är det ju ESC så det får man ju inte missa. Dima är inte dum:P


Nu ska jag fila till mina hemska nagar och måla lite ljusrosa nagellack så de kanske ser lite vackrare ut. Å, just ja. Har ringt till Cissi och vi var anmälda till kursen, tur det! Kram, hejs!!


Snart kan jag inte hålla mig...



Av Sofia - 24 maj 2008 09:53

"Går här" var nästan det vi gjorde allra mest. Han var så otroligt fin, reglerade tempot precis efter oss. Gick vi fort, gick han fort, gick vi långsamt, gick han långsamt. Solen värmde och han flåsade ganska regält. Inne på ICA (Linnea och Milton var utanför) träffade jag Helena. Berättade för henne hur det låg till. När jag sedan plockat klart godis och kom ut så blev Milton jätteglad. Jag tycker han borde vara mer glad åt andra människor men Linnea sa att det är stor skillnad när jag kommer än någon annan. Då blir man ju lycklig. Ner mot havet gick vi sedan, släppte honom en bit från stranden och det kanske vi inte skulle ha gjort. De satt en massa måsar på stenare vid kanten och såklart blev de otroligt roliga att jaga när de flög iväg när han kom springandes. Jag ropade inte ens nej, ville inte riskera något. Han hade iaf en underbar stund där, var ut på djupet men inte så han simmade och drack vatten. Påvägen hem var han också underbar.


Ringde ett av de där samtalen jag nämnde. Nu är det som säkert om allting annat bara stämmer.


Nu ska jag göra annat, puss hejs!

Ovido - Quiz & Flashcards