Alla inlägg den 26 maj 2008

Av Sofia - 26 maj 2008 18:42

Jaha då har man klarat av C-fasen på första försöket med endast 2 fel, härligt!!


Linnea red Moritz på ridningen igår. Det är en knubbig häst som har mycket lätt för att bocka. Ja, vid red på uteplanen och han bockade av henne i galopp. När Linnea sedan börjat trava efter att ha suttit upp verkade han lite bråkig och hippsvipps bockade han igen. Denna gång landade Linnea framför honom så Motiz klev henne!!!! Hon skrek till av ren pain och jag skyndade mig dit på min snälla poa Trollet. Först tänkte jag det värsta, klev han på något farligt ställe tex organ osv... Jag var dock lugn för att hjälpa Linnea. Som tur var har han klivit på hennes lår, så det var inte så allvarligt som jag först trott. Våran mamma är ju sjuksköterska så hon kontrollerade så inget var av eller så. I bilen påväg hem kom tårarna. Jag hade varit stark länge. Det kunde ha gått så illa, jag kunde känna den obehagliga känslan, jag blev så rädd. För Linnea är mitt allt.


Nu ska jag och hunden ut på promenad. Linnea kan inte följa för hon har ont, ont. Kramar.


Såhär såg det ut precis efter händelsen. Man kan riktigt se avtrycket.

Ovido - Quiz & Flashcards