Alla inlägg den 4 maj 2008

Av Sofia - 4 maj 2008 21:08

Nu har jag just landat efter en hopplektion på ridklubben. Jag fick William min gamle vän och det gick jättebra! Han var lite väl "på" till en början men när jag samlade ihop galoppen innan och samtidigt höll igång med skänklarna gick det super. Det var först tre studs, sedan en oxer och sedan två enkelhinder. När det gick lite väl fort blev det nästan ett bocksprång när vi hoppat klart, han var så pigg och glad. Han är en pärla. Linnea red Marconne och han skötte sig ungefär likadant som Wille. Framåt och lite busig.


Annars idag har jag, Linnea och Milton varit ut på en liten promenad. Solen sken fast vi kunde skymta riktigt mörka moln också mullrade det till ibland så det fick bli en kort runda. När vi kommit en bit på vägen, längs en skogsstig tänkte jag att prova apportera lite sådär. Jag tog en pinne, satt honom ner, gick bort kanske 20 m och lade ner den, sedan tillbaka och sedan apport. Milton sprang glatt dit och tillbaka. Tappade den dock precis när han var framme så jag fick backa och be honom ta den igen. Det är bara ett under att han ens kommer tillbaka med den, han har haft så svårt med det. Att han tappar den får vi jobba på eftersom. Jag provade en till gång och gömde nu apporten så det blev "sök apport". Milton jättefort dit och jättefort tillbaks. Han var tvungen göra en dönit fast ändå gled han förbi. Apporteringen har (för tillfället iaf) börjat gå bättre. Snart, snart vår man kanske använda dummyn.


En väldigt pinsam grej hände dock idag. Jag blev inte väckt av hunden som jag brukar bli vid 7-tiden när det vanligtvis är matdags, nej jag vaknade självmant kring 11. Milton verkade inte hungrig heller, de har ju ett otroligt kroppspråk som ni alla hundägare säkert märkt. Jag antog därför att mamma eller pappa gett honom innan de for till jobbet. Jag fick däremot in i tvättstugan för att se om maten som lagts i blöt igårkväll var kvar, men det var den inte. Ja, dagen gick eftersom och mamma kom hem vid 16-tiden. Då frågade hon om vi gett hunden och skakade på huvudet. VA?! Nej det var faktiskt sant, han hade inte fått något. Då fick alla mattar dåligt samvete och han fick mat på stört plus lite köttbullar. Tänka sig att det kan bli så tokigt.


Nu är jag ganska så trött, ska upp halv sex imorgon så jag borde dra mig mot sängen. Ska dricka lite vatten och käka lite frukt först. Hoppas det är något bra på tv. Kram, hejs.


Av Sofia - 4 maj 2008 12:29

Glömde bort att säga att nu är Milton anmäld till båda utställningarna. Nu gäller det bara att vaccineras, trimmas och kolla "ärtan på näsan". Hoppas även hans päls är acceptabel, tycker han har tappat mycket... Vi får höra med de som kan. Hejs!

Av Sofia - 4 maj 2008 12:20

Vid åtta-tiden igår befann jag mig på Nodo men två av mina kära vänner, Hanna och Anna. Vi hade trevligt och pratade tills klockan var 22:00 för då stängde cafét... Synd. Aja, då dammade vi iväg till Vitsand till Annas villa. Där drack vi the och käkade mackor som vi alltid gör. Mysigt, mysigt. Vi pratade även om allt mellan himmel och jord, vilket var jätteskönt! Skönt att man har vänner som man kan prata vad som helst med. Vid halv fyra tiden drog jag och Hanna oss hemmåt.


Vid elva vaknar jag och blir pigg direkt. Det har då blivit kanske 7 h sömn så det räcker ju gott och väl. Frukost har jag hunnit käka och funderar nu på att sätta mig i solen en stund. Jag har också lite jag måste plugga idag, typ matte... Ridning sedan ikväll, hoppning på schemat. Filma oss själva tror jag också vi ska göra. Spännande, spännande. Nu ska jag ut i det fina vädret, ha det gott! Kram.

Ovido - Quiz & Flashcards