Alla inlägg den 20 maj 2008

Av Sofia - 20 maj 2008 20:24

Jag vet inte riktigt hur mycket jag egentligen kan äta, jag tror inte det finns något stopp. Käkade ett meal (en ca 25 cm lång baguett) och en ganska stor dricka på Subland innan jag åkte hem från stan. Sedan när jag kom hem stoppade jag i mig 2 paltar och detta utan att känna mig mätt. Klart att jag känner att jag ätit men inte att jag är "mätt". Nog skulle jag ha orkat 1-2 till utan problem. 


Det har sina för och nackdelar att kunna äta mycket. Man kanske klarar av att äta olika typer mat och kanske inte är så jättekräsen men samtidigt kan man ju inte äta hur mycket som helst. Jag skulle tycka det var så skönt om man bara var hungrig när man behövde det och behövde man inget så var man inte hungrig. Då skulle ju ingen vara överviktig eller nått. Själv måste jag ju alltid tänka på vad jag sätter i mig, hur mycket osv... Jag tränar dock ganska mycket och det är ju jättebra men... då blir lilla Sofia ännu hungrigare men då gäller det att stå emot.


Nu ska jag börja läsa på min redovisning sedan blir det nog en motionsrunda men syrran. Alltid skönt att prata ut med henne. Åå, bra idé. Jag måste skriva ett blogginlägg om henne någon dag. Kram!!!

Av Sofia - 20 maj 2008 13:28

Idag har jag varit på hälsoundersökning inför sommarjobbet, drogtest rättare sagt. Där kollade de även olika värden och allting var finfint. Skönt, jag kan alltid stressa upp mig.


Nu ska jag egentligen skriva på mitt engelska-arbete men jag orkar inte just nu. Kändes mycket roligare att läsa lite bloggar och kolla mailen. Snart är det idrott, handboll och volleyball. Längtar till det!


Därefter kommer jag vistas på trafikskolan till ungefär kl 18, sedan tar jag bussen hem. Ikväll blir det plugg inför redovisningen och sedan kanske lite träning med hunden.


Pappa berättade att han sett Ceasar på tv igår. Det handlade såklart om en problemhund som gjorde utfall. Då tänkte pappa på Milton, säkerheten själv. Nu när jag sitter och tänker på honom kan jag inte sluta le, jag kunde aldrig ha fått mig en bättre hund. Han betyder så mycket för mig.


Det närmar sig...

Ovido - Quiz & Flashcards