Direktlänk till inlägg 10 maj 2008

Plötsligt händer det!

Av Sofia - 10 maj 2008 10:11

Igår vandrade jag, Linnea och hunden mot Bunesand, som jag idag upptäckte stavades Bunässand. Ja, hursomhelst så påvägen dit lyfter Milton på benet! Först tänker man att det är av misstag men det hände inte bara en gång utan säkert tre. Dock inte varje gång, ibland pissade han som en tik.  


Bune är Jävres badplats. Det finns ett sandområde med vollyboll-nät, två grillstäder, toaletter (inte så fräscha) och omklädningsrum med hål emellan (killar kan se in hos tjejerna och tvärt om). Det kanske inte är så jätte välvårdat men vad gör det, det är ju havet man vill se! För Milton var det inte hans första dopp i år, för några dagar sedan promenerade vi längs en enslig väl och det är ju översvämning på flera ställen. Milton skulle bara gå ner i diket och tog ett skutt men där var det fullt med vatten, ja det var ganska djupt. Milton försvann HELT under ytan en kort sekund tills han sedan kommer upp med huvudet och simmar i land. Då var han blöt och smutsig kan jag meddela. Igår blev det inget dopp över huvuvdet men kroppen blev rätt så blöt. Oj, vad roligt han tycker det är. Vi tog lite kort som du kan titta på nedan. När vi sedan gick upp på bryggan för att gå tillbaka fick Milton fnatt och sprang på stenarna, på stranden, ner i vattnet: Han var så lycklig!


Sedan är det ju så att vi är anmälda till utställningen på Grans imorgon. Vaccineringen gjorde vi bort i onsdags men trimning och sådär har vi inte hunnit boka hos uppfödaren. Allting blev så sent så jag klippte till honom lite själv. Tog alldeles för lite men jag vågade inte ta mer, jag har ju inte de rätta saxarna och det är ju utsällning snart igen. Det blev lite på öronen, klippte lite rundat vid bröstet, tassarna och svansen. Vi får se om vi ens far, måste också höra om hans ärta på näsa kan vara till problem för utställningen. Som sagt, denna utställning ser vi som en träning men det är ju alltid roligt om det skulle gå bra.


Idag är det en handlingskurs på Grans mellan 12-15, drop in. Vi får se om vi far på det. Nu ska jag snart ut på en springartur, vi hörs! Hejs.


 Posar vid en skihaga.


Vart tog öronen vägen?


Lite utställningsträning.


Snodde en reflexpinne.


Som flaten i vattnet.


Plask, plask!


Gillade min min när han skakade av sig vattnet.


Friends.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 25 augusti 2008 18:04

Hej kära bloggläsare!! Nu tar jag mitt pick och pack och flyttar över till www.sofiaberggren.blogspot.com.   Kram!!   ...

Av Sofia - 23 augusti 2008 13:56

Igår hängde vi på Nodo i några timmar. Fikade, pratade och träffade lite fulla människor. Vid elva-tiden for vi till Shell och köpte lite godis och chips för att sedan mysa i Annas stuga. Halv fem var klockan när jag kom hem.   Idag klev jag upp kri...

Av Sofia - 22 augusti 2008 17:30

Mycket har hänt sedan vi sågs sist!! Måndag morgon bar det av till Umeå, jag, Anna, Cissi och Hanna. Vi bodde i Hannas systers lägga, en bit utanför stan. Det var en stor etta, drygt 40 kvm. Ljus, fin och modern skulle jag säga. Ja, måndag iaf, tog v...

Av Sofia - 17 augusti 2008 15:09

För ungefär en timme sedan vaknade jag. Sent kan man tycka men inte om man kom hem kl 6 på morgonen.   I fredags bestämde vi, jag, Hanna och Anna att vi skulle fara till Arnemark och lyssna på Birger Skoglund. Vid 18-tiden dammande vi iväg i Hannas ...

Av Sofia - 16 augusti 2008 10:52

Idag är det sommar, på riktigt. Jag blev nästan chockad när jag kikade ut ur husvagnsfönstret, solsken! Just ja, jag kanske inte har berättat. Jag och syrran sover i husvagnen fast igår sov jag där ensam (med hund). Husvagnen var alldeles kall, 9 gra...

Ovido - Quiz & Flashcards