Direktlänk till inlägg 30 mars 2008

Sammanfattning.

Av Sofia - 30 mars 2008 22:08

Ja nu var det några dagar sen jag skrev... Ska försöka sammanfatta slutet på detta lov.


I fredags var jag med några kompisar i Vitsand där vi satt i solen och grillade. Det var verkligen toppenväder. Sedan på kvällen var familjen bjuden på middag hos familjen Grahns i Munksund. Milton följde med och skötte sig jättebra! Han la sig ner redan efter kanske 30 minuter och var allmänt lugn. Vi var ju där i flera timmar, ända till 22 någon gång så Milton han låg och sov största delen. Så lugn som han var trodde jag inte riktigt han skulle vara, vilket var super! Sedan lördag kom några vänner till Jävre och vi for ner till Bunesand för att grilla och ha trevligt. Milton fick följa med och var ganska så het till en början. Milton fungerar som så att han är lugn inomhus och ger järnet utomhus. Ibland kan han bli så het att han får fnatt och studsar omkring och nafsar i byxbenen. Roligt tycker kanske en del men så trevligt är det ju inte. Han fick lite sådana fnatt när vi just kommit dit när några av vännerna var lite väl trevliga mot honom. Milton är nog livlig som han är, man behöver egentligen inte "liva" upp honom för då kan det ofta bara bli fel. Detta tror jag är en liten mognadsfråga för att nafsa och sådär skulle jag iaf inte acceptera av en äldre hund. Milton lugnade dock ner sig och kunde strosa för sig själv runt eldstaden. Tyvärr hade vi inte ett så trevligt väder men vi var inte ledsna för det. Efter våran utflykt vandrade vi hem till mig och åt middag. En mycket trevlig dag!


Idag har jag inte gjort sådär jättemycket. Jag och syrran var däremot ute en stund på förmiddan och tränade vovven. Han har inte den bästa positionen under fotgående så från och med idag har vi tänkt jobba på den biten. Syrran hade varit på internet och läst litegrand och kom fram till att klickern skulle nog vara bra till hands. Vi tränade då fritt följ med klickern och det är början på någonting nytt. För matte gick det bra att klicka i rätta stund förutom en gång då det blev helt fel. Milton tog kopplet i munnen och jag sa nej samtidigt som jag ryckte i kopplet och av ren klumpighet råkade jag klicka. Undra vad Milton trodde jag berömde där...? Jag tittade chockat upp på Linnea och stod och skrattade. "Mmm det är ju bra du är tydlig". Jag tror däremot att denna metod kommer fungera super, bara matte gör rätt så.


Senare på dagen gick vi på en promenad i det fuktiga vädret och senare hälsade vi på mormor och morfar i Öjebyn. Vovven fick hänga på. Sedan har jag och Linnea varit på ridklubben och kört. Shettiskörning var det på schemat och jag har nog aldrig skrattat så mycket i hästväg. Ridgruppen delade upp sig i två lag och hade varsin shettis och vagn. Sedan tävlade vi mot varandra i en bana både på tid och minst fel. Vårt lag vann tillslut efter en mycket jämn kamp.


Nu ska jag packa gympaväskan för jag har idrott imorgon kl 8:10. Borde gå och lägga mig nu för jag ska upp 5:30. Godnatt, godnatt.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 25 augusti 2008 18:04

Hej kära bloggläsare!! Nu tar jag mitt pick och pack och flyttar över till www.sofiaberggren.blogspot.com.   Kram!!   ...

Av Sofia - 23 augusti 2008 13:56

Igår hängde vi på Nodo i några timmar. Fikade, pratade och träffade lite fulla människor. Vid elva-tiden for vi till Shell och köpte lite godis och chips för att sedan mysa i Annas stuga. Halv fem var klockan när jag kom hem.   Idag klev jag upp kri...

Av Sofia - 22 augusti 2008 17:30

Mycket har hänt sedan vi sågs sist!! Måndag morgon bar det av till Umeå, jag, Anna, Cissi och Hanna. Vi bodde i Hannas systers lägga, en bit utanför stan. Det var en stor etta, drygt 40 kvm. Ljus, fin och modern skulle jag säga. Ja, måndag iaf, tog v...

Av Sofia - 17 augusti 2008 15:09

För ungefär en timme sedan vaknade jag. Sent kan man tycka men inte om man kom hem kl 6 på morgonen.   I fredags bestämde vi, jag, Hanna och Anna att vi skulle fara till Arnemark och lyssna på Birger Skoglund. Vid 18-tiden dammande vi iväg i Hannas ...

Av Sofia - 16 augusti 2008 10:52

Idag är det sommar, på riktigt. Jag blev nästan chockad när jag kikade ut ur husvagnsfönstret, solsken! Just ja, jag kanske inte har berättat. Jag och syrran sover i husvagnen fast igår sov jag där ensam (med hund). Husvagnen var alldeles kall, 9 gra...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards