Alla inlägg den 12 mars 2008

Av Sofia - 12 mars 2008 21:25

Det blev en rask promenad i detta slaskiga väder. Milton skötte sig fint men oj vilken skillnad det blir när man vänder. Först, påväg bortåt var han fin men lite "på". Jag vill nämligen inte att han ska dra något alls utan kopplet ska vara slakt hela tiden. När vi sedan vände, då sökte han bara kontakt och gick nästan bara vid min sida hela vägen hem. Han älskar verkligen att få utforska världen.


När jag sedan kom hem gick jag över till farmor och farfar. Några frolic tog jag med mig för att träna med Bahco, deras stövare. Åå vad han är söt. Tidigare gångens övning satt kvar bra! Han kunde sitta ner och jag la ner en godis utan att han rusade fram utan sökte istället kontakt och sedan fick han ta den. När jag håller på säger farmor "Du har aldrig hört att det är svårt att lära gamla hundar sitta?" Det ligger något i det måste jag medge men det är aldrig försent som sagt. Min syster praoade på Grans Hundinriktningen förra terminen. Där var det en tjej som hade en setter som nu kanske var 9-10 år. Den hade fin kontakt och ja, var väldigt duktig och hon berättade att hon börjat träna honom när han var 8 år. Nu blev du kanske lite chockad?


Nu vill ögonlocken falla ner så jag tror jag ska dra mig tillbaka. Ska också öppna dörren till mitt rum så vovven får komma in och lägga sig. Godnatt!

Av Sofia - 12 mars 2008 16:50

Dagen spenderades mestadels på stan idag. Först käkade jag och några vänner på Subland, sedan gick vi på UF-mässan och sedan gick vi på stan och tog den tidigaste bussen hem, 14:15. Hemma var jag då klockan 15 och välkomnades av en glad och nyvaken vovve. Från klockan 8 i morse hade han varit ensam. Sju timmar kanske låter mycket men Milton verkar klara av det utan problem.


Jag var dock orolig att han inte skulle klara av att vara hemma så länge när han blivit så gammal att blåsan klarar av det utan problem. Om han inte hade gjort det skulle vi inte kunna ha honom kvar och det skulle inte vara mindre än Fruktansvärt!!!! Jag har vid flera tillfällen hört eller läst att en flat ofta kan ha svårt att ha ensam, det är ju sociala hundar som älskar mänsklig kontakt. Tänkte dock att med ensamhetsträning från tidig ålder och att öka tiden successivt så skulle det säkert gå bra, vilket det också gjorde.


Idag hade vi matteprov och det gick faktiskt bra. Godkänt klarar jag galant skulle jag tro. Väl godkänt är heller inte helt omöjligt. Det blev en stor lättnad men jag har ju kvar en hel del ändå. Ikväll blir det engelskaglos- och spanskaglospluggning. Aldrig ska man ha en ledig stund.


Snart ska jag ut och motionera hunden, antingen promenad eller sparktur. Nu ska jag göra något nyttigt. Puss hejs.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards