Alla inlägg den 10 mars 2008

Av Sofia - 10 mars 2008 18:59

Ja, vad ska man säga efter ännu en lång skoldag? Har lite smått panik över matteprovet på onsdag, de ca 100 verben i spanska som vi ska kunna till på fredag, svenskaredovisningen som jag inte vet när vi ska ha, engelskaglosorna till torsdag, boken jag skulle ha läst ut men som jag tappat bort, spanskaprovet nästa vecka, nationella provet i engelska också nästa vecka. Allt detta plus lite till ska hinnas med innan påsklovet, på 9 skoldagar.


Fast ska jag vara ärlig är jag inte såå oroad som ni kanske tror. Jag är en sådan människa som tar en dag i taget och oroar mig egentligen inte så mycket. Faktiskt ganska skönt att ha det så, var dag har ju nog av sin plåga.


Jag har börjat med en "ny" sak idag. Jag är i en liten skrivarperiod och skriver på kvällarna och när jag har tid. Jag åker ju buss ca 50 minuter till skolan och 50 minuter hem. Varför inte skriva då? Därför tog jag med mig mitt block och skrev en och annan sida. Det är inte bara roligt, tiden rusar även iväg.


Jag blev även jättelycklig idag när jag kom hem. På min säng låg ett nytt dressysspö! Syster och mor hade varit till staden och köpt ett sådant på Landmanna åt mig (och ett till syrran). Supersnyggt!!


Pappa har varit ut med Milton på prommis. Gick säkert bra. Han är väldigt fin i kopplet måste jag säga, aldrig stark. Har även börjat sparka med honom. Tänkte först att det är viktigt att han lär sig gå fint i kopplet när man promenerar för när man sparka så kan man ju tycka att det inte gör så mkt att han drar litegrand, snarare softare för sparkaren. Men då är det stor risk att de lär sig dra i vanliga fall också och de vill man ju inte!

 

Milton på en promenad under sportlovsveckan.


För övrigt är det bra med mig. Milton har ju haft en liten knöl på nosen, som ett myggbett stort men mera "knälaktig" men den har börjat gå ner. Med tanke på vad hans syster hade kan man ju bli lite rädd. Själv måste jag nämna att jag fick en liten fläskläpp idag. Vi spelade bandy på idrotten och en såndär orange, hård boll studsade upp i ansiktet, läppen. Tänderna klarade sig dock fint.


Nu ska jag börja med matten och sedan ska jag hinna ut och motionera i detta strålande väder:S


Kramar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards