Alla inlägg den 19 mars 2008

Av Sofia - 19 mars 2008 18:15

Vid tolvtiden idag hämtade pappa hem mig från skolan. Jag slutade massor förtidigt, redan halv tolv. Skönt så skönt. Jag övningskörde för första gången i stan och det gick bara fint. Jag ska när som helst anmäla mig till trafikskolan. Vi snippade in på lantmanna och där var vi ute efter en tålig hundleksak eftersom Miltons stora däck håller på att bli upptuggat. Aja, vi köpte oss en leksak som man kan stoppa godis i. Milton gillade den fast nog hade han blivit glad om han fått en liten mjuk pipleksak som går sönder på noll sekunder.


Föresten var vi på Prk igår. Linnea skulle såt i cafeterian så jag, Carro, pappa och Milton följde med. För första gången på mycket, mycket skällde faktiskt Milton. Vi satt i cafeterian och där kunde vi titta ner på hästarna som var i ridhuset. Milton blev mycket intresserad och det kom en litet voff. Hästar har han däremot hälsat på tidigare så han förstod nog inte riktigt vad det var på andra sidan glaset. Annars gick det fint, viftade på svansen varje gång någon kom eller passerad och kunde inte riktigt sitta still hela tiden men det gick som bättre och bättre. Han har dock utvecklats eeenormt angående passiviteten. Som yngre valp kunde han absolut inte vara still en sekund, vad var det bra för?


När jag och pappa kom hem idag gav vi oss ut på promenad. Han fick vara mycket lös och gjorde fina inkallningar. Han kan ofta själv komma springande mot en och då blir man också jätteglad. I kopplet var han också fin och när vi tränade lite lydnad hade han fin kontakt och "go".


Jag har dock funderat lite över knölen på Miltons nos. Den har inte blivit större men inte heller mindre. Öm är den då inte heller. Vi ska ringa till Gunilla, uppfödaren, och höra efter påskhelgen. Ett veterinärbesök blir det nog också skulle jag tro. Hoppas inte det är något allvarligt bara.


Annars är Millebille pigg och glad. Just nu är han uppmärksam på varenda rörelse för det är snart matdags. Jag och pappa ska även strax iväg och åka skidor i Hemmings. Hoppas det blir bra väder så vi kan åka skidor varje dag.


Vi hörs! Pusspuss

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards