Direktlänk till inlägg 23 mars 2008

Ett tag sedan.

Av Sofia - 23 mars 2008 10:39

Jag blir väckt flera gånger imorse genom att hunden kommer och slickar mig i ansiktet. "Gå å lägg" dig säger jag med en hyfsat oklar morgonröst. Visst, han lägger sig men snart är han där igen. Klockan sju är nämligen Miltons frukoststund så då måste han ju visa det. Som tur var klivet pappa upp tidigt och tar hand om den hungriga.


Kring nio kliver jag upp och äter en ljuvlig påskfrukost. Det är påskskinka, sillsallad, ägg, gravad lax och såklart påskmust! Inte dåligt! För alla er som inte äter såhär vid påsk rekomenderar jag det starkt.


Vad som annars händer idag vet jag inte riktigt. Är ledsen för att ridningen är inställd idag... Men vi skulle kunna ringa till Lundmarks och höra. Det var alldelles för länge sedan vi var där sist, typ i somras. Det är somsagt inte så lätt att ta sig hit och dit när man bor en bit bort och inte har körkort.. Man vill ju heller inte plåga föräldrarna att köra hela tiden, de skjutsar ju oss en gång i veckan till stallet i stan och det är ju jättebra!


Någon dag här framöver har vi tänkt gå ut till Sandön med både Milton och Bruno. Det var ett tag sedan de sågs. Träna med dem ska vi också hinna med. Nyttigt, nyttigt. Tänk så mysigt med att ta med sig matsäck och vandra över isen med de där gossarna i solskenet... Längtar! (Bruno är även anmäld till samma kurs som Milton, det kommer bli toppen!!)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 25 augusti 2008 18:04

Hej kära bloggläsare!! Nu tar jag mitt pick och pack och flyttar över till www.sofiaberggren.blogspot.com.   Kram!!   ...

Av Sofia - 23 augusti 2008 13:56

Igår hängde vi på Nodo i några timmar. Fikade, pratade och träffade lite fulla människor. Vid elva-tiden for vi till Shell och köpte lite godis och chips för att sedan mysa i Annas stuga. Halv fem var klockan när jag kom hem.   Idag klev jag upp kri...

Av Sofia - 22 augusti 2008 17:30

Mycket har hänt sedan vi sågs sist!! Måndag morgon bar det av till Umeå, jag, Anna, Cissi och Hanna. Vi bodde i Hannas systers lägga, en bit utanför stan. Det var en stor etta, drygt 40 kvm. Ljus, fin och modern skulle jag säga. Ja, måndag iaf, tog v...

Av Sofia - 17 augusti 2008 15:09

För ungefär en timme sedan vaknade jag. Sent kan man tycka men inte om man kom hem kl 6 på morgonen.   I fredags bestämde vi, jag, Hanna och Anna att vi skulle fara till Arnemark och lyssna på Birger Skoglund. Vid 18-tiden dammande vi iväg i Hannas ...

Av Sofia - 16 augusti 2008 10:52

Idag är det sommar, på riktigt. Jag blev nästan chockad när jag kikade ut ur husvagnsfönstret, solsken! Just ja, jag kanske inte har berättat. Jag och syrran sover i husvagnen fast igår sov jag där ensam (med hund). Husvagnen var alldeles kall, 9 gra...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards