Alla inlägg under juni 2008

Av Sofia - 2 juni 2008 15:03

Nu har jag just kommit hem från den första ridturen på Sockan här i Jävre. Hon var lugn och fin hela tiden, både när vi gjorde henne iordning, när vi red iväg och när vi kom tillbaka. Goda tecken. Hon blev inte heller rädd för någonting trots att det prasslade ganska regält i buskarna. Var även på Lantmanna idag och köpte flugmedel, svettskrapa och svampar.


Hon hade dock inte ätit upp all mat ännu, som alla andra redan gjort men på något sätt måste det ju märkas att hon kommit till ett nytt ställe. Bajsat och druckit vatten har hon då gjort. Ja, vi red i kanske 40-45 minuter, skrittade endast. Hon ska ju först få känna sig lite hemma och sedan vill vi ju lära känna henne.


Nu ska jag hämta posten som mamma önskade, sedan blir det nog att göra lite teori, har F-fasen kvar. Vi hörs!! 

Av Sofia - 1 juni 2008 13:08

Nu ska jag berätta vad jag hållit hemligt en längre stund, eftersom jag inte ville säga något ifall det inte skulle bli något av det. Det är iaf så att en häst kom till mig och Linnea vid 11-tiden i förmiddags. Hon kallas Sockan men heter egentligen Jeanette Rozz, född 1989, brun med svart man och svans. Hon bor i Blåsmark men vi ska ha henne hela sommaren eftersom ägaren skulle på husvagnssemester större delen av den. Vi hittade annonsen på blocket och på den vägen är det.


Vi lastade iaf ut den coollugna hästen ur transporten. Det hade inte varit några problem att transportera henne, hon hade gått in själv. Sedan hade hon inga transportskydd heller, så cool är hon. Vi släppte in henne i hagen. Hon står själv i den men kan nosa på både stona och valacken. Ja, hon skrittade omkring och hälsade på allihopa sedan fick hon lite lunch och åt från det. En riktigt lugn, stabil dam. Senare i eftermiddag kommer ägaren, hon kunde nämligen inte följa nu på förmiddan så det var bara hennes man som kom. Då ska hon kolla in stallet och berätta lite om hur mycket hon ska äta osv..


Det var som regnigt när hon kom men nu är det fullt solsken. Ska nog ut och sola och smälta alla intryck, konstigt nog känns det helt naturligt. Jag är så lycklig just nu. Måste också säga att det inte bli någon riding idag, hon ska få bekanta sig med allting runt omkring först, däremot blir det nog ridning på Prk. Kramar!!!


Såhär ser hon ut. Här var vi och kollade och provred henne.


Av Sofia - 1 juni 2008 09:17

Jag vaknar av att halsen värker. Vad onödigt, varför måste det bli såhär nu? Tänkte dock att jag kanske är frisk hela sommarlovet istället. Just nu är jag lite exited. Nu kan jag snart inte hålla mig längre... men en liten sund till. Det händer idag, nu på förmiddagen. Tur att vi fixade till igårkväll så är det inte så mkt vi behöver gör idag. Jag längtar nu!

Kram Sofia!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards