Alla inlägg den 16 juni 2008

Av Sofia - 16 juni 2008 21:34

Nu har vi just anlänt från lydnadskursen. Otroligt, otroligt givande. Milton var inte alls lika intresserad av alla hundar som första gången men nja inte så kontaktbar som man kanske önskat. Inkallningarna gick dock super, vilket jag inte trodde sådär starkt. När Cilla först gick igenom inkallningsövningarna tänkte jag att det skulle vara omöjligt för våran lilla vovven men inte det. Sedan blev det inkallning en och en där Cilla först kastade ut en boll som störning. Hunden skulle alltså inte ta bollen utan komma till matte. Det gick superbra och sedan även med dummy. Cilla tyckte Milton var lydig men ändå olydig. Man ser att han vet vad han ska göra men han blir så ignorerande. Annars gör han ju oftast rätt men just vid ögonkontakt bland hundarna och alla leksaker gör honom förvirrad, han vet inte riktigt var han ska fokusera. "Om ni bara hittar de rätta knapparna kan han gå hur långt som helst", var värmande ord från Cilla. Annars så är själva gruppen otroligt trevlig. Alla har sina fel och brister och det är ju bara underbart att få förmedla dem för att sedan få hjälp. Det finns flera helt seriösa hundägare som både vill träna lydnad, jakt, viltspår... Kul om man kunde fortsätta träffas och träna! Kurserna är som sagt alldeles för korta!


Nu blir det lite datastund för att sedan gå och lägga sig. Milton la sig nyss, trött och belåten efter dagens träning. Jag undrar vad han tänker.


Av Sofia - 16 juni 2008 16:14

Så har ännu en ny vecka börjat. Jag känner mig ovanligt utvilad trots att jag sova alldeles för lite i natt, jag är säkert inte lika pigg i slutet av veckan. Vi går inte fredag i veckan, skönt + att vi har betalt för att vara hemma. Vad som händer på midsommafton är oklart, funderade på att fara till Sandön med kusinen Johan hade redan "paxat" den. Vi har även planer på att äta surströmming. Nu låter det som om vi var 50+ men icke det, grejen är det att många tycker om det i vårt gäng (tror jag då).


Nu ska jag till stallet och mocka, pappa får lov att rasta hunden litegran. Det skadar nog aldrig om han får springa av sig lite (alltså hunden). Kurs ikväll klockan 18:30 på Sabels. Ska värma upp lite här hemma också... Vi kanske ses!  


Jag var bara tvungen att sätta in den här bilden. Säger den inte allt?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards