Alla inlägg den 4 juni 2008

Av Sofia - 4 juni 2008 13:56

Nu rosslar det i halsen när jag andas, huvudet värker litegran och jag känner mig allmänt seg i kroppen. Idag blev det inget Norrstrand för min del. Jag avgjorde att följa med till djurkliniken. Milton skulle nämligen ta bort knölen från nosen och höftledsröntgas. Ja, vi kom in i rummet och Milton var glad och trevlig. Han fick sig sedan en lugnande spruta och det tog inte många minuter innan han blev groggy. Sedan lyfte vi upp honom på bordet och sen rakade de runt knölen. Under själv operationen fick vi inte vara kvar så vi satt ute i skuggan. Otroligt varmt väder idag!! De dröjde en stund innan veterinären kom ut och berättade att de skulle skicka knölen på analys, han var inte riktigt säker på vad det var men han trodde det var en godartad sak. Höftledsrötgen gjorde de medan vi var där ute och sedan fick vi komma och se bilderna. Milton hade då fått en uppvaknade spruta och var redan på tassarna. Röntgenbilderna var fina, tyckte det. De kunde inte säga exakt vad det var för höft men de garanterade att han inte kommer ha några problem med dem på äldre dar. Det var ju skönt att veta!  Just nu är man ju lite oroad över vad knölen där ska vara men man får ju hoppas på det bästa. Jag tror det kommer gå fint.


Ikväll är det ju lydnadskurs men Milton han är nog lite groggy hela kvällen, så inte blir det något kurs för hans del. Däremot funderar jag på att följa dit med Mimmi och Bruno. Det är säkert nyttigt att fara dit och titta.


Kring klockan 15:00 kommer hovslagaren. Då ska Sockan skos fram och bak + plattor fram. Jag funderar på att fara dit och mocka nu, vi för höras! Kramkram.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards