Alla inlägg den 2 juni 2008

Av Sofia - 2 juni 2008 22:29

Linnea är just nu på niornas bal. Hon var sååå vacker så!! Jag har hunnit vara till stan än en gång när mamma och pappa skjutsade henne till statt där balen är ikväll. Jag var då in på lantmanna för andra gången idag och köpte ett beige schabrak och en foderstatstavla. Vet dock inte ännu om det passar men skulle tro det. Blir säkert jättesnyggt på henne. Funderar också på att köpa några "vanliga" tyglar. Just nu har hon några bomullsaktiga men är man van klassisk riding skulle det vara bekvämt med det.


Jag och Amanda (en ponnyägare) hjälptes med att ta in hästarna. Det gick superbra, Sockan är så cool. Hon började direkt tugga sitt hö, fick lite kraftfoder som hon smaskade i sig direkt också drack hon. Skönt att sånt fungerar. Imorgon är det vi som ska ta in dem.


För övrigt är jag ledig imorrn. Jag ska däremot en stund på stan och sedan ha körlektion. Just ja, på tal om något helt annat. Jag har nog fått ett erjudade om lite mer sommarjobb på SCA... Det kan man bara inte tacka nej till. Nu ska jag börja dra mig mot sängen, ska bara sitta här en stund till.

Kram!!

Av Sofia - 2 juni 2008 15:03

Nu har jag just kommit hem från den första ridturen på Sockan här i Jävre. Hon var lugn och fin hela tiden, både när vi gjorde henne iordning, när vi red iväg och när vi kom tillbaka. Goda tecken. Hon blev inte heller rädd för någonting trots att det prasslade ganska regält i buskarna. Var även på Lantmanna idag och köpte flugmedel, svettskrapa och svampar.


Hon hade dock inte ätit upp all mat ännu, som alla andra redan gjort men på något sätt måste det ju märkas att hon kommit till ett nytt ställe. Bajsat och druckit vatten har hon då gjort. Ja, vi red i kanske 40-45 minuter, skrittade endast. Hon ska ju först få känna sig lite hemma och sedan vill vi ju lära känna henne.


Nu ska jag hämta posten som mamma önskade, sedan blir det nog att göra lite teori, har F-fasen kvar. Vi hörs!! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards