Direktlänk till inlägg 19 juni 2008

Sommardopp.

Av Sofia - 19 juni 2008 21:20

Ännu en dag har passerat. Jag har haft en otroligt trevlig dag på jobbet, vi skrattar och skämtar som aldrig förr. Solen har varit framme och vi sommarfåglar som varit ute hela dagen får sig lite färg minsann. Träffade även Maria från lydnadskursen och snackade hund. Det kan man babbla om i evighet, min handledare var tvungen "slita" mig därifrån. Hon har också fått veta, helt omedvetet att en armbåge inte är riktigt som den ska. Jag vet precis hur hon känner.


Konstigt nog känns det som om jag smält saken ganska bra. Själva beskeddagen var hemsk, igår var det lite bättre och idag har jag ärligt talat inte gråtit någonting men visst är man ledsen över det. Men jag kanske inte har förstått det än? Hursomhelst, nu blickar vi framåt, istället för att vandra i mörker som inte leder någon vart.


Jag hade en liten Matte-Milton-stund idag. Vi for till havet och tog oss några dopp. Milton plaskade, hoppade, simmade och var otroligt glad! Det syntes låååånga vägar! Jag var lite vågad och tog med dummyn. Ja, efter att vi lekt av oss kastade jag den från bryggan och Milton sprang som en blixt ut för att hämta den. Han simmade tillbaks och hoppade upp på bryggan. Bryggan måste jag säga var till hjälp för nog ville han gärna ta sig förbi. Jag provade tre gånger tror jag och sista gången så stannade han framför mig och jag kunde ta den ut munnen. Tyvärr hade jag ingen kamera med mig, det hade säkert blivit fina bilder.


Jag måste ju nämna att Djurkliniken i Öjebyn ska flytta till en större lokal. Mamma berättade att hon hört att de ska ha friskvård ex. bassäng. Hundar men höftfel kan ju träna upp höften genom simning. Jag ska minsann ta tillfället om det går. Här är en blogg som jag skulle ge till min faster. Här kommer den: http://www.mirrekex.se/. Den hunden hade precis samma höfter som Milton men har tränat upp dem så nu har han B på båda.


På kvällssidan har jag sett Hemmings spela mot Morön (2-2). Nu ska jag se vad jag ska hitta på, känner mig lite hungrig. Kram.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 25 augusti 2008 18:04

Hej kära bloggläsare!! Nu tar jag mitt pick och pack och flyttar över till www.sofiaberggren.blogspot.com.   Kram!!   ...

Av Sofia - 23 augusti 2008 13:56

Igår hängde vi på Nodo i några timmar. Fikade, pratade och träffade lite fulla människor. Vid elva-tiden for vi till Shell och köpte lite godis och chips för att sedan mysa i Annas stuga. Halv fem var klockan när jag kom hem.   Idag klev jag upp kri...

Av Sofia - 22 augusti 2008 17:30

Mycket har hänt sedan vi sågs sist!! Måndag morgon bar det av till Umeå, jag, Anna, Cissi och Hanna. Vi bodde i Hannas systers lägga, en bit utanför stan. Det var en stor etta, drygt 40 kvm. Ljus, fin och modern skulle jag säga. Ja, måndag iaf, tog v...

Av Sofia - 17 augusti 2008 15:09

För ungefär en timme sedan vaknade jag. Sent kan man tycka men inte om man kom hem kl 6 på morgonen.   I fredags bestämde vi, jag, Hanna och Anna att vi skulle fara till Arnemark och lyssna på Birger Skoglund. Vid 18-tiden dammande vi iväg i Hannas ...

Av Sofia - 16 augusti 2008 10:52

Idag är det sommar, på riktigt. Jag blev nästan chockad när jag kikade ut ur husvagnsfönstret, solsken! Just ja, jag kanske inte har berättat. Jag och syrran sover i husvagnen fast igår sov jag där ensam (med hund). Husvagnen var alldeles kall, 9 gra...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards