Direktlänk till inlägg 10 juni 2008

Hard work work.

Av Sofia - 10 juni 2008 16:14

Med träningsvärk i axlar och armar sitter jag här och pustar ut. Natten har varit kort och arbetsdagen krävande. Inte lång som många av er kanske trott, nej det är riktigt trevligt så tiden flyger fram. Idag har vi krattat, krattat och krattat plus att jag även hjälpte till inne i fabriken med att rengöra ett rör (kan inte förklara bättre). Jag försöker ju flexa litegran, har efter 2 dagar flexat ca 30 min. Det skulle vara så grymt skönt om man fick ihop till några lediga dagar.


Innan jag började jobba där tänkte jag att det säkert är en hel del diskriminering, att vi tjejer inte platsar där men jag kan säga att det snarare är tvärt om. Tex. så letade jag i skåpen i matsalen efter en mugg och igår fort var det en karl som frågade vad jag sökte. Människor hälsar och är trevliga, det är en härlig stämning. Klart att det också finns mansgrisar. När vi skulle fixa krattorna gav en karl som förslag att vi kunde vara två st på en kratta. Jag vet inte om han försökte vara ironisk, om han menade vi sommarjobbare (blandat tjejer/killar) eller om han menade vi tjejer. SCA försöker jobba på den biten, att få in mer kvinnliga arbetare men de har inte hunnit så långt.. Ca 36 kvinnor på ca 300 pers jobbar där.


Idag, eller rättare sagt ikväll 21:00 ska jag till kustis och se matchen Sverige- Grekland. Hoppas det kommer mycket folk dit!! Jag måste också berätta att jag red en runda i regnvädret på Sockan igår. Hon var sååå fin, jag försökte trycka henne mot vägkanten litegran och hipsvips gick hon i form. Underbar tjej!! Jossan har både mockat och tagit på henne regntäcket idag, det tackar vi för också får vi ge igen någon gång. Nu ska jag käka, kram!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 25 augusti 2008 18:04

Hej kära bloggläsare!! Nu tar jag mitt pick och pack och flyttar över till www.sofiaberggren.blogspot.com.   Kram!!   ...

Av Sofia - 23 augusti 2008 13:56

Igår hängde vi på Nodo i några timmar. Fikade, pratade och träffade lite fulla människor. Vid elva-tiden for vi till Shell och köpte lite godis och chips för att sedan mysa i Annas stuga. Halv fem var klockan när jag kom hem.   Idag klev jag upp kri...

Av Sofia - 22 augusti 2008 17:30

Mycket har hänt sedan vi sågs sist!! Måndag morgon bar det av till Umeå, jag, Anna, Cissi och Hanna. Vi bodde i Hannas systers lägga, en bit utanför stan. Det var en stor etta, drygt 40 kvm. Ljus, fin och modern skulle jag säga. Ja, måndag iaf, tog v...

Av Sofia - 17 augusti 2008 15:09

För ungefär en timme sedan vaknade jag. Sent kan man tycka men inte om man kom hem kl 6 på morgonen.   I fredags bestämde vi, jag, Hanna och Anna att vi skulle fara till Arnemark och lyssna på Birger Skoglund. Vid 18-tiden dammande vi iväg i Hannas ...

Av Sofia - 16 augusti 2008 10:52

Idag är det sommar, på riktigt. Jag blev nästan chockad när jag kikade ut ur husvagnsfönstret, solsken! Just ja, jag kanske inte har berättat. Jag och syrran sover i husvagnen fast igår sov jag där ensam (med hund). Husvagnen var alldeles kall, 9 gra...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards