Alla inlägg den 5 augusti 2008

Av Sofia - 5 augusti 2008 19:47

WOW!! Måste erkänna att Milton gjorde stooora framsteg i lydnaden idag tack vare en påse med skramlande burkar i huvudet. Ja, det är faktiskt sant! Milton har tendens till att börja nafsa i kopplet om man sätter på det när han är het. Jag var medveten om detta och tog påsen med mig och rätt som det var tog Linnea på kopplet och skulle träna lydnad. Han nafsade på kopplet och jag snörde den rätt i skallen. En normal hund borde ha ryggat till väldigt rejält, påsen ska ha mycket effekt om man bara kastar den i backen men han fick den rätt i skallen som sagt. Han stelnade till någon sekund och såg lite förvånad ut och jag bad Linnea att fortsätta. Åå vad han jobbade, skärpte verkligen till sig. Ja, det såg rent utsagt ut som en riktig lydnadshund:) Stadig kontakt från första steget och under lång stund! Halleluja!


Det blev även lite apportteringsträning efter det. Använde mig av en leksaksanka, gav den till honom direkt i munnen och gick ifrån honom. Till en början sprang han och hoppade med den men efter en stund kom han med den mot mig och jag klappade och berömde. Detta är verkligen grunden till apportering och där är vi faktiskt. Har funderat på att fara på apporteringskvällar men har inte haft tid. Nästa vecka ska vi satsa på.


Efter all träning blev det lite fotografering och Milton fick även hålla en hartass i munnen. Oj vad han blev tokig i den!!!!!


Kontakt.


Schnögg.


Cute!


Ganska fint uppställd (dock fick vi inte med svansen när den viftar så:)


Milton vill helst ha hartassen för sig själv, han lutar sig ganska rejält bakåt:)


Detta kort borde vara taget för längesen.. men här är han äntligen tillsammans med sitt lilla CK^^,


Nu är det Skansen, hejs!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards