Direktlänk till inlägg 23 juli 2008

Hästgrejs.

Av Sofia - 23 juli 2008 17:15

Ojojoj!! NU var det längesen. Vad har hänt sedan vi sågs sist? I helgen tog jag det bara lugnt. Har både varit och haft släktkalas. Kusinen Leo fyllde 4 så det var kalas hos farmor och farfar lördag och sedan kalas för syrran här hemma. 16 fyllde hon.

Sist jag var i stallet hos Fam. Lundmark lämnade jag en lapp där jag skrev att om de hade hästsaker som de aldrig använder och som de har tänkt kasta bort så kan jag gärna kolla på det. Säkert skulle någonting komma till användning. Nina hörde av sig och sa att de skulle städa dagen efter så att vi kunde komma efter det. Jag och Linnea tog moppen, körde till Svensbyn och förväntade oss kanske ett schabrak och ett bett... Men nej nej! Där fanns flera täcken, inne-, ute-, svett- och fleezetäcken, ett x antal senskydd (säkert över 10 par), 3 st schabrak, benreflexer, 5-6 st bett, 2 par transportskydd (dvs 8 st skydd), tyglar och lite hästgodis. Undra om jag glömt något nu? Vi blev totalt chockade, vi trodde vi lätt kunde transportera allt på moppen men icke det. Faster fick ta det med sig nästa dag när hon likaså skulle på kalas hos oss. Provat alla täcken har vi hunnit med. Alla passade utmärkt! Det kändes lite onödigt att måsta köpa en massa nya saker till en häst man bara ska ha i några månader så det var ju alldeles perfekt att FÅ från Lundmarks. En slant ska de dock få för allt, jag vill inte veta det egentliga värdet. Sakerna vi fick var även hela och fina (något täcke var väl igenlappat på något ställe men vad gör det?). Föresten fick jag ett sms av Sockans ägare igår. Hon behöver hämta henne nästa helg, dvs 1:a eller 2:a augusti. Tråkigt, vi trodde vi skulle ha henne hela månaden ut men men. Det kommer bli tomt utan henne. Jag måste däremot erkänna att vi är grymt sugna på en ny häst, jag och syrran. En foderhäst som vi kan ha kanske ett år. En riktig alllroundhäst. Kollar blocket hela tiden men nja, inte något såndär stjärna ännu.


Petrus och Leo, kusinerna från Sthlm är så underbara. Petrus är här hela dagarna och farmor och farfar tror vi tröttnar på honom. Men NEJNEJ! Vi träffas kanske 2-4 ggr per år och då blir man inte less varann. Föresten blir man aldrig less någon man älskar.


Min Petrus.


Min Leo.


Sockan med grönt innetäcke...


...med blått..


Härlig bild.


Linnea och Fuxen.


Kusinen Maja rider Sockan.


Mvh Sofia.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 25 augusti 2008 18:04

Hej kära bloggläsare!! Nu tar jag mitt pick och pack och flyttar över till www.sofiaberggren.blogspot.com.   Kram!!   ...

Av Sofia - 23 augusti 2008 13:56

Igår hängde vi på Nodo i några timmar. Fikade, pratade och träffade lite fulla människor. Vid elva-tiden for vi till Shell och köpte lite godis och chips för att sedan mysa i Annas stuga. Halv fem var klockan när jag kom hem.   Idag klev jag upp kri...

Av Sofia - 22 augusti 2008 17:30

Mycket har hänt sedan vi sågs sist!! Måndag morgon bar det av till Umeå, jag, Anna, Cissi och Hanna. Vi bodde i Hannas systers lägga, en bit utanför stan. Det var en stor etta, drygt 40 kvm. Ljus, fin och modern skulle jag säga. Ja, måndag iaf, tog v...

Av Sofia - 17 augusti 2008 15:09

För ungefär en timme sedan vaknade jag. Sent kan man tycka men inte om man kom hem kl 6 på morgonen.   I fredags bestämde vi, jag, Hanna och Anna att vi skulle fara till Arnemark och lyssna på Birger Skoglund. Vid 18-tiden dammande vi iväg i Hannas ...

Av Sofia - 16 augusti 2008 10:52

Idag är det sommar, på riktigt. Jag blev nästan chockad när jag kikade ut ur husvagnsfönstret, solsken! Just ja, jag kanske inte har berättat. Jag och syrran sover i husvagnen fast igår sov jag där ensam (med hund). Husvagnen var alldeles kall, 9 gra...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards